Kajakhornsherred - et netværk for havkajakfolk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Søndag 17. okt. 2010- fra Gershøj til Ringøen

Go down

Søndag 17. okt. 2010- fra Gershøj til Ringøen Empty Søndag 17. okt. 2010- fra Gershøj til Ringøen

Indlæg  Kristian Wichmann Man 18 Okt 2010, 20:10

hej
Med styrken reduceret til én lagde jeg fra land i Gershøj kl ca 12.50 med kurs østpå mod Nørrehoved på Bognæs. Vejret var som ”altid” på søndage solrigt og vindstille.
Fra Nørrehoved holdt jeg ned mod Egehoved, hvor jeg gjorde landgang og spiste en lidt sen frokost.
Derfra gik det rundt om Askehoved og ind i Kattinge Vig til de lidt mystiske Ringø, hvor jeg naturligvis også gik i land. Hullet i midten ser ud til at være ret lavvandet, og det ser ud til at der strømmer vand fra øen og ud i fjorden. Jeg spekulerer på om det er en kilde der er i midten, eller om det blot var fordi det var ved at blive lavvandet i fjorden. Efter Ringøen gik det tilbage mod Gershøj, med en enkelt kaffepause på Nørrehoved, med udsigt til Gershøj, Møllekrogen og Eskildsø det hele indhyllet i sen eftermiddags sol og en stilhed man sjældent oplever i den civiliserede verden (alle motorbådene var taget hjem).
Kurs mod Gershøj og NEJ man kan ikke passere Nørrerev, men skal uden om. Tilbage i Gershøj kl. ca. 17.20 herlig eftermiddag, distance 17,4 km ifl. min nyindkøbte GPS logger (80 kr i Netto).
Kajakhilsen fra Kristian
Kristian Wichmann
Kristian Wichmann

Antal indlæg : 107
Registration date : 25/05/09
Age : 73
Geografisk sted : Lyngerup

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum