Kajakhornsherred - et netværk for havkajakfolk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Sikkerhed til søs

3 deltagere

Go down

Sikkerhed til søs Empty Sikkerhed til søs

Indlæg  Gæst Tirs 05 Feb 2013, 12:42

Torben Ryle startede Kajakhornsherred op i 2008, dengang var sikkerheden i højsædet, om vinteren
roede vi kystnært, og det var kystnært, ingen kryds og vi holdt sammen, hvis nogen sakkede bagud
så ventede vi på vedkommende.

Det skal ikke lyde som et surt opstød, men jeg mener ikke at sikkerheden nu er som den burde være,
vi ror i spredt fægtning, nogle tonser afsted, og nogle sakker bagud, tit og ofte alene, hvis det blæser
kan de øvrige ikke råbes op, har prøvet det flere gange.

Skal vi ikke genindføre den sikkerhed som vi efterlevede i "gamle" dage

Jørgen

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Sikkerhed til søs Empty Sikkerhed

Indlæg  Ole og Bente Ons 06 Feb 2013, 00:55

Jeg kan ikke være mere enig.
Sikkerhed på vores kajakture bør prioriteres højt.
Et eksempel på at det var tæt på at gå galt blev refereret i lokalpressen i efteråret hvor 2 kajakroere kom i vanskeligheder ved Ejby, hvor Beredskabet måtte ud for at redde dem i land.

kh

Ole og Bente
Ole og Bente
Ole og Bente

Antal indlæg : 17
Registration date : 21/11/10
Geografisk sted : Svogerslev

Tilbage til toppen Go down

Sikkerhed til søs Empty Sv: Sikkerhed til søs

Indlæg  Jakob Ons 06 Feb 2013, 11:02

Det er nok sådan, at som tiden går, slækker man på sikkerheden, så derfor mener jeg, Elgjægerens opfordring bør skrives bag øret og efterleves af alle.
Jakob
Jakob

Antal indlæg : 465
Registration date : 10/06/08
Geografisk sted : Hørsholm 22181372

Tilbage til toppen Go down

Sikkerhed til søs Empty Sv: Sikkerhed til søs

Indlæg  Ole Tors 16 Apr 2015, 10:03

Vi kan ikke være mere enige. Jeg synes dog vi løbende har forbedret sikkerheden på flere punkter. Vi har bare det problem, at jo flere vi er på vandet jo sværere er det at holde sammen og jeg synes generelt vi er gode til at passe på hinanden, men problemet er, at der er nogen som ikke vil ro inden for kommunikationsafstand. Reglerne er simple og af en sådan karakter, at alle skal kunne overholde dem. Vi har talt flere gange om, hvad vi gør ved dem der "stikker af" eller ror i eget tempo, den debat skal vi måske tage op igen og få løst effektivt.
Ole
Ole

Antal indlæg : 220
Registration date : 24/06/08
Age : 76
Geografisk sted : Holbæk. Mobil: 44167257

http://www.oleshavkajak.blogspot.com

Tilbage til toppen Go down

Sikkerhed til søs Empty Sv: Sikkerhed til søs

Indlæg  Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum