Kajakhornsherred - et netværk for havkajakfolk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Onsdag den 22. september, 2010.

Go down

Onsdag den 22. september, 2010. Empty Og...

Indlæg  Gæst Fre 24 Sep 2010, 03:32

...efter en meget dejlig tur/dag fortsatte jeg på en tur solo rundt om Enø. Har, siden jeg så strømmen i Karresbækminde havn, haft en plan om at opleve strømmen fra 0 meters højde over havet.

Fra Svinø Strand og ind gennem anden åbning i kysten, valgte jeg turen rundt om øen, mod uret, i mere end en forstand. Der var ganske lavvandet og efter kort tid stod båden på bunden. Efter 10 meters "armgang" var jeg fri for resten af turen, men der var meget lavvandet og med meget få cm vand under kølen var farten tilsvarende lav. Der var intet glid i båden. God lektie.
Over flere strækninger var det lettere at stikke hænderne ned i sandet end at prøve at få plads til pagajen i vandet. En cykel havde været mere bevendt. Har fået bekræftet, hvad jeg havde fået at vide af mine rofæller: at jeg skulle have taget den meget længere øst om øen, for at blive på det dybe, men jeg skulle jo bare fremad...(erfaring tæller).
Turen gennem havnen var sjov. Det var jo også turens mål og strømmen gik ud af, som jeg havde håbet på (havde jo også kæmpet med den på det lave vand ved den sydlige inderside af øen mod strømmen). 3,3 km/t 50 m fra broen var strømmen og under broen nåede jeg op på 13,9 med pagajen for fuld havre. Ikke tid til pjat. To speedbåde senere var jeg ude af havnen og turen gik sydover.
Under den, ikke begivenhedsrige tur tilbage, strammede mørket til. Reglementet foreskriver jo hvidt lys agter og jeg er selv utilfreds med, at jeg ikke kunne opfylde dette. Jeg har jo smidt pengene for lygten, så det var jo for dumt. Forholdene kunne dog ikke have været bedre. En anelse mere vind, men ikke meget, skyfrit og fuldmåne gjorde turen til en oplevelse, som jeg ikke ville have været foruden. En god krimi i mp3'eren skader heller ikke (Micheal Connelly - Engleruten).

Ingen hemmelighed at sluttidspunktet 2030 var mere end planlagt, men trætheden var lige i skabet. Det jeg blandt andet kom for.

18,9 km.

Ses nok ikke før næste gang Smile ...senest.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Onsdag den 22. september, 2010. Empty Onsdag den 22. september, 2010.

Indlæg  Ole Tors 23 Sep 2010, 12:30

Vejret i dag bød på sol, god sigtbarhed og meget svag vind 2 - 3 m/s. Med den vejrudsigt var det oplagt med en onsdagstur til Knudshoved. Vi lagde ud fra Svinø strand, hvor der engang var en campingplads. Turen gik hen til Avnø, hvor vi roede ud mod sælbankerne for at nyde det enorme antal sæler, der holder til i området. Også sælerne nød det fine vejr og lå på stenene og nød solen. Vi holdt frokostpause ved Drejet inden vi bar kajakkerne over på den sydlige side, og roede rundt om spidsen med landgang yderst på Knudshoved for også at nyde udsigten herfra. Det blev også til en kaffe- og kagepause inden vi krydsede over til udgangsstedet ved Svinø.

Dagen distance: 24,2 kilometer
Vejret: Sol, klart vejr, vind fra syd ca. 2 - 3 m/s.
Deltagerne: Ulla, Jakob, Bjarne, Daniel og Ole.

Ole
Ole

Antal indlæg : 220
Registration date : 24/06/08
Age : 76
Geografisk sted : Holbæk. Mobil: 44167257

http://www.oleshavkajak.blogspot.com

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum