Kajakhornsherred - et netværk for havkajakfolk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Søndag 10. okt. 2010

2 deltagere

Go down

Søndag 10. okt. 2010 Empty Sv: Søndag 10. okt. 2010

Indlæg  Jakob Søn 10 Okt 2010, 22:36

Hej Kristian

Det lyder til, at du har været på en fantastisk tur i et meget skønt efterårsvejr.
Skrænterne besteg vi også på vores forrige tur støn støn pig men hvilken udsigt.
Det må være et flot syn at se tre marsvin komme mod sig.
Beton konstruktionerne har vi også ofte kommenteret, men jeg mener ikke, vi er blevet klogere på, hvad de har været anvendt til.
Jeg brugte også den halve søndagen godt med at fejr min søster ude i naturen bl.a. med frisbee golf.

Jakob
Jakob

Antal indlæg : 465
Registration date : 10/06/08
Geografisk sted : Hørsholm 22181372

Tilbage til toppen Go down

Søndag 10. okt. 2010 Empty Søndag 10. okt. 2010

Indlæg  Kristian Wichmann Søn 10 Okt 2010, 20:52

Da ingen havde lagt billet ind, var jeg frit stillet ang tid og sted, så jeg afventede, at morgen disen ville lette og lagde ud fra Hammer bakke kl. 11.50 med kurs syd over. Vejret var guddommeligt med resten af disen og solen der kæmpede sig igennem og gav fjord og kyst et eventyrligt udseende og vinden var noget mellem havblik og stille.
Lidt nord for mundingen til Vellerup vig blev jeg mødt af tre marsvin der var for nordgående, som altid et fascinerende skue.
Da jeg nærmede mig Munkholm øgede vinden til en let brise fra syd.
Jeg passerede broen efter to timer og gik i land på stranden umiddelbart syd for broen for at spise frokost.
På vejen tilbage, på ny i havblik, gjorde jeg holdt på kysten mellem Bramsnæs og Vellerup på et sted, hvor der er ret stejle skrænter. Efter en tår kaffe besteg jeg skrænten for at se det hele lidt fra oven. I skrænten er der nogle mystiske gamle beton konstruktioner, er der nogen der ved hvad de har været anvendt til?
Jeg var tilbage ved Hammerbakke kl. ca. 16.30, hvor jeg mødte et par, der have været Orø rundt. Jeg benyttede lejligheden til at gøre propaganda for www.kajakhornsherred.dk
Alt i alt en guddommelig dag på fjorden jeg håber, at det du brugte søndagen på var mindst lige så godt!
Med pagaj hilsen og håbet om gensyn fra Kristian
Kristian Wichmann
Kristian Wichmann

Antal indlæg : 107
Registration date : 25/05/09
Age : 73
Geografisk sted : Lyngerup

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum